Napló - Albánia

4. nap - Irány az albán tengerpart, Durres

2007. július 31. kedd

Reggel finom reggeli várt minket: juhsajt, juhvaj, szilvalekvár, méz, házilag sütött kenyér és tea. A házigazdák láthatóan nagyon kitettek magukért, hogy jól érezzék magukat a vendégek. Angolul egyébként a gyerekekkel tudtunk beszélni, akik egy könyvből tanultak a nyelvet.

Délelőtt egy rövid túrát tettünk a Theth-völgyben (immár a másik busz utasai is csatlakoztak hozzánk), úticélunk egy 30 m-es vízesés volt, melynek jéghideg vizében a bátrabbak meg is fürödtek. Ezután elindultunk a 4,5 órás, embert (és buszt) próbáló úton, ami kicsit nehezen indultunk (a lakóbusz nem vette jól a meredekebb szakaszokat, kikapart, így a fiúknak kellett feltolni), de aztán szerencsésen lejutottunk Koplikba. Shkodra felé a másik busznak műszaki problémái akadtak, konkrétan nem fogott a fék. Szerencsére az egyik srác értett az autószereléshez (Enosz), így egy rövid megállás alatt meg tudta javítani.

Innen még kb. 100 km-t autóztunk, amíg leértünk a legnagyobb albán üdülővárosba, Durresbe. Este 11 körül értünk oda, a kemping helyett egy szálloda udvarán álltunk meg, és 2 szobát béreltünk, hogy tudjunk hol zuhanyozni. A szállodasor egyébként egész színvonalasnak tűnt, mégsem tudtuk elfelejteni, hogy a Balkánonvagyunk: a szomszéd épület előtt az út mellett ugyanis egy jókora szemétkupac égett, irtózatos füstöt árasztva. A helyieket szemmel láthatólag nem izgatta különösebben a dolog, így mi álltunk neki eloltani a tüzet. A part egyébként nagyon szép volt, finomhomokos strand, és hatalmas hullámok. Legjobban az a hinta tetszett, amely a parton állt, de a hintában ülve a lábamat már a hullámok nyaldosták (sajnos elfelejtettük lefényképezni).