Header image

Mai dátum:

Az oldal látogatottsága

Bevezető
Ismét sikerült egy magunkhoz méltó, passzívnak egyáltalán nem nevezhető kis kirándulást tennünk Szlovéniába. Először még azt terveztük, hogy az egy hétbe bőven belefér egy kis Velence, és Olaszország is, mondván, hogy Szlovénia úgy is egy kis ország. Gyorsan rá kellett ébrednünk, hogy még ez az egy hét sem volt elég erre az országra. Összességében az volt a benyomásunk, hogy egy stabil gazdaságú, tiszta, rendezett és barátságos országba csöppentünk. Kicsit aggódtunk, hogy gondjaink lesznek a valutával, ugyanis kiderült hogy nálunk igen nehézkes tolárt szerezni (SIT).

Mivel náluk hamarabb be fogják vezetni az eurót (konkrétan 2007. január 1-én), ezért már most minden ki van írva euróban, és mindenhol el is fogadják. Fixálták az árfolyamot (1 EUR = 239,64 SIT). Sok helyen használhatóak a hitelkártyák is (még a hegyekben is). Az autópálya rendszer már nem tetszett annyira. Nincs matrica, mindenhol útszakaszonként kell fizetni (30 - 40 km). Igaz nem sokat, csak 300-400 Ft-ot, de mire pl. leér az ember a tengerig, kifizet vagy 1800 Ft-ot. Így már jóval drágább, mint nálunk. A kaja nem vészes, a benzin kicsit olcsóbb mint itthon. Érdekes, hogy annak is fix ára van, minden kútnál pont 260,8 tolárba kerül. A szállást egész olcsón megúsztuk, 0 Ft-ot költöttünk rá pontosan. Egy Ford Mondeo kombiban aludtunk, egy méretre vágott 10 cm-es szivacson, ami kb. egy franciaággyal vetekedett. Olyan volt, mint ha egy mini lakóautóban utaznánk. Nincs foglalás, idegeskedés, ha nem érünk oda, nincs kötött útvonal, csak a szabadság. Vittünk két bringát is, hogy majd biciklizünk a hegyekben. Száguldani a hegyi utakon, hangulatos sikátorokban biciklizni, tengerparton tekerni… felejthetetlen élmény volt. Gyalogoltunk 30 km-t a hegyekben, és 2000 m szintet emelkedtünk a Triglav Nemzeti Parkban (Triglav megmászási kísérlet), bicajoztunk 100 km-t, napoztunk a tengerparton, szaunáztunk, sétáltunk a hangulatos utcákon. Nagyon jól éreztük magunkat! Mindenkinek csak ajánlani tudom kikapcsolódás és pihenés gyanánt az országot.

Tündi készített egy naplót, amiben minden fontosabb eseményt megemlítet, képekkel, linkekkel. Érdemes belenézni.

Néhány videó is készült, ezeket innen tölthetitek le: